Nyhetsbrev september 2018

Håper alle har hatt en riktig fin sommer, og er klare for politikk! Styret har kommet sammen og planlagt flere aktiviteter og besluttet hvordan vi skal jobbe med saker fremover. Det planlagte medlemsmøtet den 10.9. må dessverre utsettes.

·         LØRDAG 8.9. er det 1 år til valget, og Arbeiderpartiet farger landet rødt! Vi markerer dette med roseutdeling, kaffe og politikerprat i Kirkenes fra kl. 12 – 14. Vi håper så mange som mulig av dere medlemmer har tid til å komme – gjerne iført noe rødt – og virkelig vise at vi er klare til en lang valgkamp!

·         ONSDAG 26.9. KL. 18 er det medlemsmøte – trolig blir temaet ”oppvekst og skole” – med innledning fra rådmannen og tid til diskusjoner som bidrag til programarbeidet. Vi ønsker en åpen debatt om både struktur og kvalitet, der vi ser fremover til 2023, og gjerne lengre.

Vi skal også komme med forslag til fylkestingsvalgprogrammet, og foreslå kandidater (både fra eget kommuneparti og andres). Det vil så bli sendt ut liste med navn, som vi skal behandle i november.

Vi jobber godt med programmet, og har fått ca. 220 forslag. I tillegg er det mulig å sende inn forslag på nettsiden dittforslag.no frem til 15.9. Vi kjører på med flere temamøter utover, og informerer om møtene både på nettsiden http://sor-varanger.arbeiderpartiet.no/ og på Facebook. Påminnelse sendes også på sms om du ikke har reservert deg mot dette.

Nominasjonskomiteen har meddelt at de vil innstille Rune og Lena som ordfører-/varaordførerkandidat. De ønsket å gå tidlig ut i media med beslutningen. Vi minner likevel om at det er dere medlemmer som tar endelig beslutning i nominasjonsmøtet!

Med ønske om en strålende fin høsthelg,

Mariann Wollmann Magga

partileder