SV og AP i Sør-Varanger prioriterer barn og unge!

SV og AP med aktivitetspenger til barn og unge

Sør-Varanger SV og Sør-Varanger Arbeiderparti foreslår flere tiltak for å gi barn og unge i Sør-Varanger en opplevelsesrik sommer! I formannskapet 27.05 fikk partiene gjennomslag for å sette av 400 000 kr til sommeraktiviteter for barn og ungdom. Dette er gode nyheter for barn og unge som får et godt aktivitetstilbud på sin hjemplass i sommer. Vi ønsker å tilrettelegge for at barn og unge som har måttet holde seg altfor langt fra andre, kan få flere møteplasser med aktiviteter.

I kommunestyremøte 10.6. vil vi også ta med forslaget fra Formannskapet om å styrke lærlingstilbudet i kommunen. Med mangel på lærlingeplasser, bedrifter som er rammet av Koronatiltak og generell høy arbeidsledighet blant unge, mener vi at dette vil bidra til at flere får fullført sin utdanning. Det vil også være positivt for kommunen med flere arbeidere med fagbrev! Vi håper selvfølgelig at flere av kommunestyrepartiene vil slutte seg til disse gode tiltakene.

Ola Swang                                        Mariann Wollmann Magga

Sør-Varanger SV                                  Sør-Varanger Arbeiderparti