Jobb frem din hjertesak

Hvordan blir politisk engasjement til vedtatt politikk?

I Sør-Varanger Arbeiderparti ønsker vi innspill fra flest mulig av våre medlemmer.

Alle er velkomne på våre medlemsmøter, hvor de kan si sin mening om saker som behandles. Innkalling til medlemsmøtet mottar du på e-post en uke før møtet, og der ser du også sakslista.

Dersom du vil være med på å utforme de sakene som skal tas opp er også medlemsmøtet den viktigste inngangsporten, men det finnes flere veier fram:

1. Det kan lønne seg med uformell diskusjon med mer erfarne medlemmer på forhånd. Her vil vi gjerne anbefale vår medlemskafé. Den avholdes omtrent en gang i måneden -du får invitasjon på e-post- og her er det absolutt ingen formaliteter. Legg en idé på bordet og hør hva andre medlemmer tenker.

2. Hvis du ønsker å legge saken din frem for medlemsmøtet kan du tegne deg til "Speaker's Corner". Du får da tre minutter til å gi en kort oppsummering og argumentere for ditt synspunkt. Styret vil notere seg innlegget og gi deg en tilbakemelding etter neste styremøte.

3. Hvis du ønsker å fremme et forslag til vedtak på et medlemsmøte, gjerne etter at du først har luftet saken på medlemskafé og/eller i "Speaker's Corner", må du melde dette skriftlig til styret. For å komme på sakslista må dette skje minst en uke før, men lengre tid er sterkt anbefalt, fordi styret da kan behandle saken grundigere og gi deg eventuelle tilbakemeldinger.

Du står fritt til å henvende deg til det styremedlemmet du selv ønsker.

Det sittende styret presenterer vi her, med hver enkelts e-adresse:

Fant du det du lette etter?

Tusen takk for din tilbakemelding!